ZIEKENBEZOEK

De vernieuwing van de Bornemse Sint-Jozefkliniek is al ver gevorderd. Niet alleen voor de patiënten, maar ook voor de bezoekers zal deze modernisering een welkome verbetering betekenen.

In ons archief vonden we een niet-gedateerde affiche met daarop de bezoekuren voor zowel het ziekenhuis als het moederhuis. Rust voor de zieken en voor de jonge moedertjes werd daarin als erg belangrijk geacht.

In ons archief zitten vele tientallen affiches die nog moeten geïnventariseerd worden. Zo werd de gehele verzameling van de gewezen drukkerij De Maeyer uit Bornem aan onze vereniging overgedragen. Vele affiches van verenigingen, aankondigingen voor bals, T-dansants, concerten, enz.

Wie zich geroepen voelt om aan de inventarisering mee te werken, mag ons altijd contacteren.

Berichten
Recent