Erfgoedprijs 2017

De vrijwilligerswerking van Archief en Erfgoed werden door de Provincie Antwerpen genomineerd voor de erfgoedprijs 2017. De laureaat werd de Kazerne Dossin van Mechelen.

De vrijwilligers behaalden een mooie 2e plaats. Niet alleen het vele werk van de 80 enthousiaste helpers bij de inventarisatie van de abdijbibliotheek, maar ook de uitbreiding van dit werk naar andere domeinen, en vooral de publicatie van het vorige jaarboek overtuigden de jury om deze nominatie toe te kennen.

Dankbaar voor het vele werk in het verleden, gepassioneerd bezig in het heden, en een deugddoende aanmoediging voor de toekomst.

Met felicitaties van Minister Gatz, gedeputeerden Lemmens en Caluwé ontvingen de vrijwilligers een pluim voor hun werking.

Berichten
Recent